Superbrands Council

Superbrands Brand Council

OM SUPERBRANDS COUNCIL

Superbrands Council består av oberoende experter inom marknadsföring, varumärkesbyggande och vårdande arbete. Dessa individer hyser alla ett starkt intresse för varumärkesbyggande, och en djup beundran för de fåtal som lyckas med denna svåra konst.

Varje Superbrands Council-medlem representerar en bransch för hela Sveriges marknad för att studien ska vara så optimal som möjligt. Medlemmarna som ingår i Brand Council har nominerats och väljs årsvis.
Medlemmarna i Superbrands Council B2C Sverige 2009 är:

Anna Haupt, Brand Manager (SVT), Tony Leidenkrantz, Managment Consultant (IHM Business School), Martina Borgman, Brand Manager (OLW), Jannike Forslund, Consumer- and Retail Manager (Nokia), Niklas Linden, Product Marketing Manager (XBox), Per Sandin, Head of Nordic Special Marketing (Nordisk Film), Kim Alltorp Product Marke-ting Manager (Google Nordic), Linda Persson, Consumer Marketing Manager (Levi´s) .

Läs här om Superbrands Council världen över https://en.wikipedia.org/wiki/Superbrands_Council